یکشنبه, 17 شهریور 1398 ساعت 09:36

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛ وضعیت تاسف‌بار مقبره دوکمال در تبریز (خبرگزاری نصر98/06/02)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛ وضعیت تاسف‌بار مقبره دوکمال در تبریز     (خبرگزاری نصر98/06/02)

به گزارش نصر،علی اصغر شعر دوست در جلسه کمیته مشورتی فرهنگی اجتماعی استان با بیان اینکه اغلب استان‌ها در تهران لابی‌هایی دارند، اظهار داشت:

به همین اساس زمانی که مشکلی برایشان به وجود می‌آیند به همراه جمعی از بزرگان به نزد رئیس جمهور یا دیگر مسئولان می‌روند و روند بهبود مشکلاتشان را به سرعت می‌اندازند.

وی ادامه داد: هیچ کدام از ما منشا کارهای اجرایی نیستیم اما می‌توانیم تا آنجایی که از دستمان بر می‌آید کمک حال باشیم. در عرض یک‌سال از مجلس برای مجتمع فرهنگی تبریز ، مجتمع سینمایی تبریز و مقبره‌الشعرا و استادیوم یادگار امام بودجه‌ای به ارزش۶ میلیارد تومان دریافت کردیم، با وجود اینکه کار دشواری بود اما این اتفاق افتاد.

شعردوست افزود: مقدار بودجه‌ای که سالانه برای استادیوم یادگار امام تعیین شده بود ۵۰ میلیون تومان بود که آن مقدار تنها برای تعدیل پیمانکار هزینه می‌شد، اما با بهره‌مندی از بودجه‌ی ۶ میلیارد تومانی، ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استادیوم اختصاص داده شد و این عامل باعث شد تا کمبودهای موجود تکمیل و فراهم شوند.

وی وضعیت مقبره دوکمال را بسیار تاسف‌بار دانست و گفت: ۱۵ سال قبل زمانی که آقای دکتر سبحان‌اللهی در تبریز استاندار بودند، امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به تبریز سفر کرده بود و از مقبره دوکمال دیدن کرده بود، باور کنید که امروز این مقبره دقیقا به همان شکلی است که ۱۵ سال قبل بود! حتی می‌توان گفت ۱۵ سال پیش وضعیت بهتر از الان بود و این واقعا ننگی بزرگ به حساب می‌آید، چرا باید امروز فردی از اهالی خجند با خجالت به ما بگوید که اگر توانایی درست کردن این مکان را ندارید اجازه دهید ما این کار را بکنیم؟!

شعر دوست ادامه داد: گزارشی به دستمان رسیده که طی یک روز ۱۲۰۰ نفر از مقبره‌الشعرا بازدید کردند، اما مسئولین برای بهبود وضعیت این مکان چه کرده‌اند؟ سال گذشته در تبریز هیچ مراسمی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهریار برگزار نکردند در صورتی که همان سال من را از ترکیه و باکو برای مراسم ۳۰ سالگی شهریار دعوت کردند.

وی در خصوص مقام و ارزش شهریار به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز به این مورد اشاره داشتند که در بین شعرای ایران کمتر شاعری هست که لقب حکیم داشته باشد، همچون حکیم ابوالقاسم و فردوسی و حکیم نظامی و من شهریار را در ردیف شاعران حکیم ایران می‌دانم. *نبود روزی با عنوان روز تبریز در ایران شعر دوست با بیان اینکه روز اصفهان و نیشابور و .. در ایران وجود دارد، متذکر شد: چرا ما نباید روزی با عنوان روز تبریز داشته باشیم!

تبریزی که روزی به عنوان دومین شهر بین‌المللی ایران به شمار می‌رفت، تبریزی که در گذشته ۷ کنسولگری خارجی را در خود جای داده بود، چرا باید فرزندان ما شخصیت‌های خارجی را بیشتر از شخصیت‌های کشوری و شهری خود بشناسند؟وی افزود: نبود مسائل آذربایجان و شعر‌های شاعرانی همچون شهریار و دیگر ادبا در کتاب‌های درسی یک مشکل بسیار بزرگ و اساسی می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.شعردوست تشریح کرد: این که مسئولین گزارش می‌دهند که فلان کار را کردیم و کار را به این مرحله رسانده‌ایم زیاد مهم نیست، مطلب مهم این است که اعلام کنند تا رسیدن به وضعیت مطلوب چقدر فاصله دارند.

وی در رابطه با گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی استان مبنی بر این‌که تا یکی دو ماه دیگر مکاتب تبریز را در باغ دو کمال راه‌اندازی خواهند کرد، بیان کرد: بر حسب آنچه که من طی بازدید از آنجا دیدم تا یکسال دیگر هم این مورد حل نخواهد شد چه برسد به دو ماه دیگر.

انتهای پیام/

--------------------------------------------------------

برای دیدن متن این خبر می توانید از این لینک  استفاده کنید . 

خواندن 869 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 17 شهریور 1398 ساعت 09:36

نظر دادن

یادی از دوران نمایندگی در مجلس شورای اسلامی

پشت صحنه حضورم در برنامه زير نور ماه در شبكه جهانى سحر

تازه ها

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

درگذشت احياگر موسيقي «فلك» ، صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/12/2

شنبه, 19 اسفند 1402 09:38

استاد دولتمند خال‌اف‌ خواننده «آمدم ‌اي شاه پناهم بده» و «دور مشو، دور مشو» به ابديت پيوست.  دوست گرامي‌ام استاد دولتمند خال‌اف، آهنگساز، نوازنده و احياگر موسيقي «فلك»‌ دار فاني را...

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

بعثت شادابي حيات - صفحه اول روزنامه اعتماد 1402/11/18

پنج شنبه, 19 بهمن 1402 12:00

غبار كدورت و تيرگي فرونشسته بر جهان چنان غليظ بود كه گويي هيچ صبحي در پس پرده نيست و خورشيد روشناي خويش را براي هميشه از زمين برگرفته است و...

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

حضور در تئاتر لیلی و مجنون در تالار وحدت ؛ نمایشی از یعقوب صدیق جمالی

سه شنبه, 10 بهمن 1402 18:18

نمایش لیلی و مجنون به کارگردانی و نویسندگی یعقوب صدیق جمالی به زبان ترکی آذربایجانی بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در تالار وحدت تهران...

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

بزرگداشت هشتادوچهارمین سالگرد تولد استاد ساوالان

پنج شنبه, 21 دی 1402 18:25

روز یکشنبه سوم دی ماه کانون هنرمندان آذربایجان در تهران ، مراسمی به مناسبت هشتاد و چهار سالگی استاد حسن مجید زاده متخلص به ساوالان برگزار کرد . در این...

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

" جلوه رفیع جلال "، پاسداشت نیم قرن تلاش استاد جلال رفیع در عرصه روزنامه نگاری

پنج شنبه, 21 دی 1402 15:22

تالار سید محمود دعائی در موسسه اطلاعات روز سه شنبه دوازدهم دی ماه شاهد مراسمی به یاد ماندنی بود . این مراسم که برای تجلیل از خدمات نیم قرن استاد"...

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

پای سخن شاگرد استاد شهریار ؛ بسیاری از اشعار شهریار منتشر نشده است.

سه شنبه, 23 آبان 1402 15:34

 شاعر و نویسنده زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان استاد شهریار بیان کرد:متاسفانه شهریار شناسی در ایران هنوز بسیار ضعیف است، درحالیکه در دانشکده های پیرامونی لااقل در دانشکده...

حق تكثير كليه محتواى تصويرى، صوتى و نوشتارى اين وبسايت متعلق است به على اصغر شعردوست .